Facebook

LIEČBA OPAKOVANEJ BOLESTI CHRBTA

Opakovaná bolesť chrbta nie je dôsledkom jednorazového zlého pohybu. Je výsledkom dlhodobého zanedbávania chrbtice a chrbtových svalov. Viac info TU.

Návod na liečbu opakovanej bolesti chrbta

Skratky v tomto prípade neexistujú. Lieky proti bolesti fungujú len krátkodobo a navyše majú viacero nežiaducich účinkov. Keďže dôvody bolesti sú dlhodobé, aj liečba musí byť založená na dlhodobej kúre, ktorá kombinuje:

Užívanie voľnopredajného lieku
Milgamma® N cps,

ktorý vyživuje a regeneruje poškodené nervy chrbta, chráni ich pred zápalom a pomáha liečiť samotnú príčinu bolestí chrbta. Je pritom dôležité užívať 3 – 4 kapsuly denne dostatočne dlhú dobu (minimálne 1 mesiac, optimálne však 2 až 3 mesiace). V ľahších prípadoch, a ak je odpoveď na liečbu obzvlášť dobrá, stačí užívať 1 – 2 kapsuly denne. 
Viac info TU

Pravidelné cvičenie

Pravidelné cvičenie, napríklad formou Pilatesu, je vhodné pri opakovaných bolestiach chrbta. Slúži na posilnenie oporných svalov chrbta a spolu s užívaním voľnopredajného lieku Milgamma® N cps pomáha liečiť samotnú príčinu bolestí chrbta. Viac o Pilatesovom cvičení sa dozviete na špecializovaných stránkach.

Zmena životného štýlu

Bolesť chrbta je výsledkom dlhodobého správania sa k našej chrbtici. Ak sa chcete zbaviť opakovaných bolestí, je potrebné zmeniť aj každodenné návyky. Ak máte nadváhu, schudnite. Ak fajčíte, prestaňte fajčiť. Snažte sa obmedziť stres a pravidelne sa hýbte.

Naučte sa tiež správne sedieť, nastavte si správnu výšku monitora, doprajte si kvalitný matrac a ťažké predmety dvíhajte nohami, nie chrbtom.
Podrobný návod, ako na to, nájdete na www.bezbolestichrbta.sk.

liek na bolesť chrbta Milgamma N
Obúvanie topánok a záťaž krčnej chrbtice
Nezdravé sedenie a správne sedenie
Bolesť medzi lopatkami pri žehlení
Upratovanie a poškodené platničky
Dvíhanie ťažkých závaží a bolesť krížov
Namáhaný chrbát pri prenášaní ťažkých predmetov

Každodenná ranná rozcvička na uvoľnenie svalov znižuje riziko, že vás počas dňa „sekne v krížoch“. Plávanie aspoň 2- až 3-krát týždenne dokonale uvoľní dlhodobo preťažené svalové partie, a naopak, posilní svalstvo, ktoré počas dňa zaťažujeme minimálne. Vyhnite sa plávaniu štýlom prsia s hlavou nad hladinou, nakoľko to spôsobuje nadmerné prehnutie krčnej a driekovej chrbtice.


Kedy radšej necvičiť?

Pri silnej akútnej bolesti uprednostnite radšej pokojový režim, čiže chrbticu zbytočne nezaťažujte prácou ani cvičením. Vyhýbajte sa prievanu a chladu. Preferujte suché teplo. Neodporúča sa dlhodobý kúpeľ v horúcej vode.

Pozrite si video, ako vzniká bolesť.

zavrieť

Tieto stránky využívajú cookies. Ich ďalším používaním súhlasíte s využívaním cookies. Prečítajte si informácie o tom, ako cookies používame a ako ich používanie môžete odmietnuť nastavením svojho internetového prehliadača. Rozumiem Viac informácií